برای کنترل اصالت تجهیزات می‌توانید به سایت https://support.hpe.com/hpsc/wc/public/home مراجعه کرده و با واردکردن پارت نامبر ، اورجینالیتی تجهیزات خریداری شده را بررسی کنید.

شرکت HPE از طریق ارائه محصولات با کیفیت توانسته است رضایت مشتریان خود را در سطح بالایی بدست آورد. به منظور آنکه مشتریان بتوانند تفاوت قطعات اصلی و قطعات غیر اصلی دستکاری شده را تشخیص دهند شرکت از بسته بندی های خاصی استفاده نموده است که شامل برچسب‌های امنیتی HPE نیز می­‌باشد.

برخی از تولیدگنندگان ازپارت نامبرها و ساختار مونتاژ یکسان استفاده می­‌کنند تا به مشتریان خود نشان دهند که آنها هم می­‌توانند محصولاتی مشابه HPE تولید کنند و آنها را به فروش برسانند. اما تشخیص اینگونه محصولات تقلبی در بازار کار سختی نیست.


راه حل هایی که برای تشخیص اصالت کالا توصیه میشود:

چک کردن موارد بسته بندی و برچسب بین المللی و قیمت که به طور کامل در ادامه شرح داده شده است.
نکاتی که علاوه بر تمامی این موارد باید توجه کرد و همکاران ما نیز در این حوزه کم تر بر روی آن تاکید کرده اند نوع ظاهر بسته بندی می باشد.


تک چسب بودن
کارتن بسته بندی و نوع برش چسب و اندازه چسب که همیشه استاندارد بوده و هست مطابق عکس های بعدی که در مقاله است و هم چنین نوع جنس کارتن بسته بندی که مختص HPE می باشد و کاملا با کمی دقت قابل استناد است.
گوشه سمت راست برچسب جایی که نوار امنیتی قرار گرفته، به قدری ضخامت کمی دارد که با ناخن خود نمی توانید آن­ را بگیرید.


از جمله نکات مهم شماره سریال SN روی بسته بندی می باشد روی هر بسته یک شماره سریال وجود دارد که با کد امنیتی (S/C) و یا کد پیگیری (CT) چاپ شده روی برچسب محصول مرتبط است.

به منظور جلوگیری از تقلب رایج بازار که از شماره سریال های روی محصولات اصلی اچ پی برای محصولات تقلبی استفاده می­ شود، این شماره سریال روی برچسب محصول چاپ نمی شود بلکه با کد امنیتی و یا کد پیگیری چاپ شده بر روی برچسب آن مرتبط است


چک کردن بسته بندی

از آنجایی که تعداد قطعات کیت‌ها ممکن است متفاوت از ماژول باشد فرمت­های متفاوتی وجود دارد که محصول در آن حمل می­‌شود. با پارت نامبرهای یکسان تفاوتی میان بسته‌بندی کیت‌ها نباید وجود داشته باشد.

مواد بسته‌بندی از قبیل پلاستیک فوم و مقوای آنها کاملا مشابه یکدیگر است. توجه داشته باشید که گاهی با وجود بسته بندی‌ها و اسناد بسیار متشابه با کیت اچ پی، امکان نامعتبر بودن کیت‌ها وجود دارد و ممکن است محصول اصلی شرکت HPE نباشد.

هر از چند گاهی شرکت HPE بسته بندی‌ها را تغییر می‌دهد که مطمئن شود محصولات اصلی به دست مشتریان می‌رسد. مطالبی که در زیر فراهم شده است به شما کمک می‌کند تا برچسب‌های معتبر اچ پی را تشخیص دهید.


برچسب دستکاری شده

در قسمت پایین بسته پلمپ مشخص کننده HPE می باشد که نشان می‌­دهد محصول داخل بسته اصلی می­‌باشد و در صورت دستکاری شدن مشخص میگردد. این برچسب ها با برچسب های امنیتی سخت افزاری دارای ویژگی­‌های مشابه ای هستند که به تایید معتبر بودن کیت کمک می‌­کند.

این پلمپ‌های از مواد تخریبی ساخته شده‌اند و امکان آن وجود ندارد که پس از جدا سازی کارتون بدون آسیب رساندن انجام شود و برای باز کردن پلمپ، این برچسب­‌ها به راحتی پاره می‌شوند.لذا در صورتی که بسته بندی برچسب امنیتی ندارد و یا دستکاری شده است باید به اورجینال بودن کالا شک کنید.

برای تأیید اعتبار برچسب می توانید بخشی از برچسب را از جای خود بلند کنید، باید اثری مانند تصویر زیر دیده شود.( توجه: اینکار باعث می شود کالا از گارانتی خارج شود)


برچسب روی بسته بندی :

برچسب بسته بندی شامل اطلاعات کامل می باشد که در قسمت بیرون بسته بندی قرار دارد. این اطلاعات شامل نوع محصول و کشورهای سازنده آن و جزئیات دیگری مربوط به ردیابی مورد نیاز برای HPE و سازندگان اصلی وجود دارد که نمونه آن را در زیر مشاهده می­‌کنید.

بسته بندی بین المللی :

بسته بندی­‌های تجهیزات شرکت HPE کاملا محافظت شده و ایمن هستند. همانطور که در زیر مشاهده می‌کنید محصولات درون جعبه‌هایی شامل پلاستیک‌های ضد الکتریسته‌ی ساکن و ضد حرارت و فوم های فشرده قرار گرفته‌اند.

در تصویر بالا نمایی از بسته‌بندی داخلی هاردها و سرور HPE نمایش داده شده است.

تفاوت قیمت :

HPE خدمات خود را با کیفیت مطلوب و و رقابتی و بر اساس چرخه زندگی محصول به مشتریان ارائه می‌دهد. برای محصولاتی که در لیست قیمت وجود دارد تخفیف زیادی ارائه نمی‌دهد.

اگر برای محصولی توسط خود شرکت یک قیمت بالا اعلام شد و توسط شرکت دیگر تخفیف زیادی در نظر گرفته شود (مثلا پنجاه درصد) شما می­‌توانید مطمئن باشید که یا محصول توسط HPE توزیع نشده است و اصل نمی­‌باشد و یا اینکه بخشی از فعالیت شان غیر قانونی است.

تخفیفی که توسط شرکت ارائه می­‌شود به این مقدار زیاد نمی­‌باشد و این یک روشی است برای افراد سودجو که برای فریب مشتریان خود استفاده می‌­کنند که محصولات جعلی را با قیمت پایین به مشتریان ارائه دهند.

حتی مشتریان باید توجه داشته باشند که اگر به محصولی بیش از ده و یا بیست درصد تخفیف داده شده است اصل بودن آن محصول را مورد توجه قرار دهند. البته بعضی از افراد متقلب از درصد تخفیفی کمتری استفاده می­‌کنند تا به آن شک نکنند و طبیعی­‌تر به نظر برسند.

فروشندگان قطعات اورجینال را شناسایی نمایید و از روشهای شناسایی اصالت کالا استفاده نمایید تا از خرید محصولات جعلی جلوگیری شود و از همه مهمتر در زمینه‌ی قیمت اصلی کالا آگاهی داشته باشید. اگر قیمت آن بیش از حد ارزان بوده باید به اصل بودن آن شک کنید.

مطمئن شوید که کیتی که به عنوان اچ پی تولید می‌شود شامل درایوهای معتبر اچ پی و دارای برچسب‌های امنیتی معتبر باشند و شرکت HPE هیچ محصولی را بدون بسته‌بندی و برچسب امنیتی و … به خریدارن عرضه نمی‌کند.

بنابراین در خرید محصولات HPE محتاط باشید یا از مشاوران سخت افزار و زیر ساخت در شرکت ویراشبکه پویا (استوک سرور) مشاوره بگیرید.
هم چنین جهت تهیه هر نوع قطعه یا سرور اورجینال می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

برچسب­ های امنیتی :

شرکت HPE از چندین برچسب امنیتی متفاوت به منظور تایید و احراز هویت محصولات خود استفاده می­‌کند. این برچسب‌­ها دارای ویژگی‌های امنیتی بالا و متفاوتی هستند که با دانش در مورد برچسب‌ها به راحتی قادر خواهید بود محصولات اصلی را از محصولات جعلی و تقلبی شناسایی کنید.

زمانی که شرکت احساس می‌کند خطر جعل برچسب­‌ها وجود دارد ویژگی‌های امنیتی دیگری را افشا میکند و یا اینکه تغییراتی را در ویژگی­‌های اصلی ایجاد می‌­کند تا بتواند برای تائید اصل بودن کالا اطمینان بالایی را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه