خانواده ML350 یکی از سرورهای خانواده ProLiant کمپانی اچ پی است دارای تجربه خوب در نسل های قبلی خود بوده است.

در نتیجه ، سیستم مورد بررسی که از نسل Gen8 می باشد بیانگر بروزرسانی قابل توجهی از مدل قدیمی G6 است که در سال 2009 راه اندازی شد.

این سرور دارای حجم بزرگی بوده که وزن نسبتا سنگینی دارد. سرور ML350p Gen8 دارای دسته های حمل بر روی پایه خود است و می تواند در رک شما به عنوان یک سرور 5U رکمونت جای بگیرد.


این سرور دیگر از پردازنده های نسل قدیمی Xeon 5500/5600 استفاده نمی کند و به جای آن از نسل E5 Xeons و سری 2600 بهره می برد که دارای تعداد هسته بالاتر ، QPI سریع تر و ظرفیت حافظه بسیار بیشتر می باشد.

HP دو نسخه مجزا از این سرور ارائه می دهد. مدل مورد بررسی در اینجا نسخه P می باشد (ML350p Gen8) که از E5-2600 Xeons پشتیبانی می کند ، در حالی که مدل اقتصادی این سرور نسخه E است (ML350e Gen8) و از پردازنده های E5-2400 با هزینه کمتری استفاده می کند.

ML350p Gen8 یک فضای داخلی فوق العاده با طراحی زیبا را ارائه می دهد و صداگیر آن سطح سر و صدا را به یک زمزمه تبدیل می کند.


ویژگی های ذخیره سازی :

ML350p از نظر ظرفیت ذخیره سازی بسیار عالی است و می تواند تا سه باکس را جلوی سرور جای دهد و مجموعاً 24 دیسک هارد SFF در اختیار کاربر قرار دهد.

اگر می خواهید درایوهای LFF با ظرفیت زیاد را روی این سرور قرار دهید ، با ML350 شانس بیشتری خواهید باشید. زیرا می تواند تا 12 عدد هارد 3.5 اینچی با ظرفیت های مختلف را روی سرور قرار دهید.

این سرور مجهز به کنترلر یکپارچه HP Smart Array P420i RAID است. طیف وسیعی از گزینه های ریدبندی با این کنترلر در دسترس است و می توان با حافظه های کَش 512MB ، 1GB ، 2GB بسته به نیاز شما پیکربندی شود.

نوع این حافظه های نهان FBWC می باشد که دیگر مانند مدل های قدیمی BBWC باتری معمولی نداشته و دارای باتری های خازنی باکیفیت می باشد ، به طوری که تنها 5 دقیقه برای راه اندازی آن زمان و برق نیاز داریم.


ارتقاء پذیری :

سرور مورد بررسی ما دارای دو عدد پردازنده ۸ هسته ای اینتل زئون E5-2650 v2 به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه DDR3 RDIMM است.

اگر از رم های RDIMM استفاده کنید حداکثر 384 گیگابایت را پشتیبانی می کنند اما اگر از رم های LR-DIMM گران استفاده کنید به شما امکان می دهد حداکثر 768 گیگابایت حافظه رم داشته باشید. اگر به دنبال حافظه رم UDIMM ارزان هستید ، حداکثر پشتیبانی در تنظیمات CPU دوگانه 192 گیگابایت می باشد.

سرور ML350 بصورت پیش فرض دارای یک کارت شبکه 4 پورت یک گیگ می باشد اما در صورت تمایل می توانید کارت های شبکه 10گیگ و HBA ارائه شده توسط کمپانی اچ پی را بر روی دستگاه قرار دهید.

این سرور برای دفاتر کوچک و انجام کارهایی مانند کارهای حسابداری بسیار مناسب می باشد.

یکی از دلایلی که این سرور را برای دفاتر اداری مناسب می کند ، سر و صدای بسیار پایین آن بوده که با توجه به وجود چهار عدد فن بزرگ داخل سرور این حجم صدای پایین و در حد زمزمه یکی از شاهکارهای کمپانی اچ پی می باشد.

هر چهار عدد فن موجود نیز به آسانی قابل کم و زیاد شدن و تعویض می باشند.

منبع تغذیه :

بر روی این سه نوع منبع تغذیه قابل استفاده می باشد. برای کارهای سبک و اداری ماژول های ۴۶۰ وات انتخاب مناسبی می باشد.

برای سیستم های نسبتا قوی ماژول ۸۰۰ وات موجود بوده و برای ارائه بالاترین سرعت پردازنده می توان از منبع تغذیه ۱۲۰۰ وات استفاده نمود.

مدیریت از راه دور :

این سرور از آخرین مدل کنترلر iLo۴ پشتیبانی می کند تا بهترین عملکرد ممکن را در اختیار مدیران مجموعه قرار دهد. ما در بررسی اختصاصی HP ProLiant DL360p Gen8 به عمق ویژگی های آن پرداختیم و با اطمینان می توان گفت که از این بهتر پیدا نمی کنید.

iLO4 می تواند همراه با مجموعه تنظیمات استاندارد از ویژگی های مدیریت از راه دور ، تقریباً بر همه اجزای موجود در ML350p نظارت داشته باشد.

فن آوری سه بعدی Sea of ​​Sensors انبوهی از داده های مربوط به اجزای حساس را فراهم می کند و سنسورهای حرارتی این امکان را به شما می دهند تا فن را تنظیم کرده و فقط در صورت لزوم آنها را به صورت جداگانه ردیف کند.

نتیجه گیری :

این سرور بی سر و صدا ، پتانسیل بسیار بالایی برای ذخیره سازی در خود دارد. از سری پردازنده های E5-2600 v1 / v2 بهره می برد که از لحاظ پرفورمنس هیچ ایرادی نمی شود بر روی این دستگاه گرفت.

منبع تغذیه متفاوت و ویژگی های مدیریت از راه دور این سرور نیز از امتیازات بارز این سرور می باشد.

در نهایت می توان گفت این سرور برای شرکت های SMB و متوسط بسیار ایده آل بوده و با توجه به توانایی های سرور و مدیریت از راه دور آن و همچنین میزان سر و صدای کم آن در مقایسه با قیمت بهترین انتخاب می باشد.

  • admin
  • 30 آبان 1400
  • 2008 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه